Қытаймен шекарадағы өткізу пунктеріндегі электронды кезек: сарапшылар пікірі

389

Көлік саласының сарапшылары кедендік өткізу пунктеріндегі мәселелерге тоқталды.  

Қытаймен шекарадағы өткізу пунктеріндегі электронды кезек: сарапшылар пікірі Фото: Independ.kz

Бүгінде Қытаймен шекарада көліктер үшін электронды кезектің пилоттық жобасы іске қосылды. Бұл жүйе сыбайлас жемқорлық схемаларын болдырмауға мүмкіндік береді делінген. Десек те, нарық қатысушылары аталмыш мемлекеттік электронды кезек сыбайлас жемқорлыққа айналды деп отыр, деп жазады inbusiness.kz Қазақстан көлік тасымалдаушылары мен экспедиторлары одағына сілтеме жасап.

"Ештеңе өзгермеді, бүгінде мемлекеттік кезекпен қатар кезек саудасы да еркін жүріп жатыр. "Нұр Жолы" өткізу пунктіне кіру үшін кезек құны, яғни Қытай терминалына кіру-кері қайту құны – 5 млн теңге, яғни бір шақырым жол 5 млн теңге тұрады. "Нұр жолдан" Алматыға дейін 1 млн теңге болады. "Достықта" да осыған ұқсас жағдай, онда кезек саудасы ешқашан болмаған, бірақ қазір пайда болды. Мұнда кезек құны 1,5 млн теңгеге жуық тұрады. Яғни кезектердегі сыбайлас жемқорлық жүйе мемлекеттік кезекке біртіндеп өтті", - деді Кеден брокерлері қауымдастығы кеңесінің төрағасы Геннадий Шестаков Independ.kz алаңында өткен брифингте.

Оның сөзінше, мемлекеттік кезек жүйесі бұл мәселені шеше алмайды.

"Zalia Trans" көлік компаниясының директоры Арбек Баймұхамедов жақында "Көлжат" өткізу пунктінде болғанын, онда тасымалдаушылар мен сыртқы экономикалық қызметке қатысушылардың электронды кезектің күшін жоюды жақтағанын атап өтті.

"Көлжатта" бәрі де баратын кезектің болуын жақтады. Ақпанға дейін Мемлекеттік кірістер комитеті нарық қатысушыларының ұсыныстары мен ескертулерін тыңдауға уәде етті. Содан кейін ақпан айында "Қолдау" қосымшасы арқылы жаңа жүйені іске қосатынын айтты, ол "Қорғаста" іске қосылды", - деді ол.

Арбек Баймұхамедовтың айтуынша, тасымалдаушылар электронды кезекке сенбейтінін және бұрынғыдай шекарадан еркін өтуді қалайтынын жеткізді.

"Бүгінде жүгі бар адамдар қытайлық серіктестері арқылы тіркеліп, шақыру алады және Қытайға кезек бойынша кіреді. Егер мемлекеттік кірістер комитеті жаңа жүйені енгізуді жоспарласа, онда тасымалдау құны бұрынғыдай көтерілмейтіндей ету керек", - деді ол.

Бұл ретте "Қазақстан көлік тасымалдаушылары мен экспедиторлары одағы" Жеке кәсіпкерлер мен заңды тұлғалар бірлестігінің Басқарма төрағасы Әсел Садықова ИИДМ Көлік комитеті мен Мемлекеттік кірістер комитетінің ресми есептері нақты ахуалдан ерекшеленетінін жеткізді.

"Біз шын мәнінде не болып жатқанын, Қытаймен шекарада қалыптасқан жағдайдың және шетелдік жүк тасымалдаушылардың ағынымен байланысты шиеленіскен жағдайдың себебі неде екенін көріп отырмыз. Бірақ біз негізсіз сын айтумен айналысқымыз келмейді. Бұл салада жұмыс тәжірибесінің болуы жағдайды жақсарту үшін сындарлы шешімдер ұсынуға мүмкіндік береді", - деді ол.

Оның кеңесшісі Алпысбай Әбілдаевтың сөзінше, елімізде жалпы паркі 32 мың бірлікті құрайтын 9 мыңға жуық халықаралық көлік компаниясы бар. Оның ішінде 7600-і ғана алыс шетелге шығады.

Telegram
БІЗДІҢ ТЕЛЕГРАМ АРНАМЫЗҒА ҚОСЫЛЫҢЫЗ Ең соңғы жаңалықтар осында
Жазылу
Telegram арнамызға жазылыңыз! Жаңалықтар туралы бірінші біліңіз
Жазылу